سفر به پارک ملی گلیشر (Glacier) کانادا

به گزارش بیباپ، پارک ملی گلیشر در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا یکی از زیباترین مناطق طبیعی جهان است. این پارک با مساحت 1,349 کیلومتر مربع شامل یخچال‌های طبیعی، کوه‌های بلند، دره‌های سرسبز و دریاچه‌های آبی زیباست. سفر به این پارک ملی یک تجربه فراموش نشدنی برای هر طبیعت‌دوستی است.

سفر به پارک ملی گلیشر (Glacier) کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

پارک ملی گلیشر در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا، یکی از زیباترین مکان های طبیعی در سراسر جهان است. این پارک دارای مناظر بکر و دست نخورده ای از یخچال های طبیعی، کوه ها، دره ها و جنگل های انبوه است. سفر به گلیشر یک تجربه فراموش نشدنی برای علاقه مندان به طبیعت و ماجراجویی است. در این مقاله به بررسی جزییات سفر به پارک ملی گلیشر و نکاتی که باید قبل از سفر بدانید، خواهیم پرداخت.

معرفی پارک ملی گلیشر

پارک ملی گلیشر در سال 1886 میلادی تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین پارک های ملی در کانادا است. وسعت این پارک حدود 1347 کیلومتر مربع است که در مرز بین ایالت بریتیش کلمبیا و آلبرتا قرار گرفته است. بخش اعظم پارک در ایالت بریتیش کلمبیا واقع شده است.

گلیشر خانه بیش از 400 یخچال طبیعی است که بزرگترین آنها یخچال ایلسی نام دارد. یخچال های طبیعی گلیشر حدود دو سوم یخچال های جنوبی کوهستان راکی در کانادا را تشکیل می دهند. علاوه بر یخچال ها، کوهستان ها، دره ها و آبشارهای متعددی در پارک وجود دارد.

از جاذبه های دیگر گلیشر می توان به جنگل های انبوه سرو غربی، وحوش و حیات وحش متنوع از جمله خرس گریزلی، گوزن، قوچ و مارمولک و همچنین امکانات تفریحی فراوان برای کوهنوردی، اسکی، کمپینگ و دوچرخه سواری اشاره کرد.

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی گلیشر

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی گلیشر، از اواسط بهار تا اواخر پاییز است. البته زمستان هم می تواند فصل خوبی برای بازدید باشد، به شرطی که برای آب و هوای سرد آمادگی داشته باشید.

از نیمه ماه مه تا اواسط ژوئن بهترین زمان برای دیدن شکوفه ها و گل های وحشی است. همچنین دما در این بازه مناسب تر است.

تابستان از اواخر ژوئن تا آگوست هوا گرم تر است. اما تعداد زیاد گردشگران در پارک حضور دارند. بنابراین اگر دوست دارید از ازدحام جمعیت دور باشید، بهتر است این فصل را انتخاب نکنید.

پاییز یکی از بهترین فصول برای بازدید است. مناظر طبیعی پارک در فصل پاییز بسیار زیباست و رنگ برگ های درختان به مناظر جنگلی گلیشر زیبایی خاصی می بخشد. همچنین تعداد گردشگران کمتر از تابستان است. آب و هوا در پاییز معتدل و مطبوع است.

در طول زمستان هم می توانید از گلیشر دیدن کنید، اما باید آمادگی لازم برای سرما و برف فراوان را داشته باشید. در این فصل امکانات و جاذبه های تفریحی محدودتر است. اما می توانید از فعالیت های زمستانی مانند اسکی و سورتمه سواری لذت ببرید.

مسیرها و محل های دیدنی پارک ملی گلیشر

برخی از مسیرها و مکان هایی که در سفر به پارک ملی گلیشر نباید از دست بدهید عبارتند از:

جاده گوینگ تو زا سان: این جاده 140 کیلومتری که از شرق به غرب گلیشر کشیده شده، شما را از کنار برخی از زیباترین مناظر طبیعی پارک عبور می دهد. در مسیر می توانید یخچال های طبیعی، رودخانه ها، آبشارها و حیات وحش پارک را مشاهده کنید.

دره روگرز: این دره زیبا و عمیق در مرکز پارک واقع شده و یکی از بهترین نقاط برای مشاهده چشم اندازهای طبیعی گلیشر است. جنگل های انبوه، کوه های بلند و آبشارها در این دره به چشم می خورد.

دریاچه مک دونالد: این دریاچه زیبا در ارتفاع بالا واقع شده و آب آن به رنگ آبی تیره با یخچال های شناور است. مناظر اطراف دریاچه بسیار زیباست.

یخچال ایلسی: بزرگترین یخچال طبیعی پارک که حدود 1300 کیلومتر مربع مساحت دارد. می توانید با قایق یا پیاده از این یخچال دیدن کنید.

آبشار تاکاکو: یکی از مشهورترین و زیباترین آبشارهای پارک با ارتفاع 258 متر که در مسیر رودخانه برای جریان دارد.

مرکز بازدید کنندگان گلیشر: این مرکز در ورودی شرقی پارک واقع شده و شامل نمایشگاه ها و اطلاعاتی درباره تاریخچه، جغرافیا و زیست بوم پارک است. همچنین فیلم های مستند پخش می شود.

روستاهای بومیان: در پارک چند روستای بومیان قدیمی منطقه وجود دارد که سبک معماری و زندگی بومیان را نشان می دهد.

چگونگی سفر به پارک ملی گلیشر

برای سفر به پارک ملی گلیشر چند راه ورودی اصلی وجود دارد:

  • ورودی شرقی از طریق شهرهای گلدن و فیلد در بریتیش کلمبیا
  • ورودی غربی از طرف شهرهای ریول استوک و کملوپس در بریتیش کلمبیا
  • ورودی شمال غربی از طریق بخش آلبرتای پارک در نزدیکی شهر بانف

برای رسیدن به پارک باید ابتدا به فرودگاه بین المللی کالگری یا ونکوور پرواز کنید. سپس می توانید با اتوبوس، اتومبیل اجاره ای یا خودروی شخصی به یکی از ورودی های پارک بروید.

در داخل پارک نیز اتوبوس های توریستی وجود دارد که می توانید برای جابجایی از آنها استفاده کنید. البته رانندگی و گردش در پارک با وسیله شخصی لذت بخش تر است.

مهم است بدانید که برای ورود به پارک باید بلیط ورودیه تهیه کنید. همچنین اگر قصد اقامت شبانه در پارک را دارید، باید از قبل رزرو کنید. تعداد اقامتگاه ها محدود است.

لباس و تجهیزات مورد نیاز

لباس های گرم و مناسب فعالیت های آب و هوای سرد کوهستانی ضروری است. لباس ضد آب، کلاه، دستکش، کفش های محکم کوهنوردی، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب را نیز همراه داشته باشد.

زیبایی‌های طبیعی پارک ملی گلیشر

پارک ملی گلیشر خانه بیش از 130 یخچال طبیعی است که بزرگترین آن‌ها یخچال آتاباسکا با مساحت 325 کیلومتر مربع است. یخ و برف این یخچال‌ها در طول هزاران سال توسط باد و باران به وجود آمده‌اند. مناظر زیبای کوه‌های پوشیده از برف و یخچال‌های عظیم مانند دیدن یک اثر هنری طبیعی بی‌نظیر است.

علاوه بر یخچال‌ها، این پارک دارای دره‌ها، رودخانه‌ها، آبشارها و دریاچه‌های بکر است. رود ایلسیلوت یکی از مهم‌ترین رودهای پارک است که از یخچال آتاباسکا سرچشمه می‌گیرد و مناظر طبیعی زیبایی دارد. دریاچه‌های امرالد و لوئیز با آب‌های آبی روشن و کوه‌های پوشیده از برف اطراف آن‌ها، دیدنی‌ترین دریاچه‌های پارک گلیشر هستند.

گونه‌های گیاهی و جانوری

پارک ملی گلیشر زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری است. بیش از 200 گونه پرنده مانند عقاب طلایی، لک‌لک و قرقاول در این پارک زندگی می‌کنند. گوزن شمالی، گوسفند جبالی، خرس گریزلی و گراز بزرگ آمریکای شمالی از پستانداران این پارک هستند.

گیاهانی مانند سرو کوتوله، کاج سیاه و درخت بید پایکوهی در جنگل‌های پارک می‌رویند. گل‌های وحشی متنوعی مانند داودی، گل راعی و زنبق وحشی در فصل بهار و تابستان مناظر زیبایی به پارک می‌بخشند. مشاهده گونه‌های گیاهی و جانوری در طبیعت از جاذبه‌های اصلی گردشگران در پارک ملی گلیشر است.

فعالیت‌های گردشگری

از آنجا که پارک ملی گلیشر یکی از بکرترین مناطق طبیعی در آمریکای شمالی است، انواع فعالیت‌های طبیعت‌گردی و اکوتوریسم در آن امکان‌پذیر است. پیاده‌روی، کوه‌نوردی، اسکی، قایق‌رانی و ماهی‌گیری از جمله فعالیت‌های محبوب گردشگران در پارک هستند. دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری و شنا در دریاچه‌ها نیز می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی باشد.

اقامت و تسهیلات گردشگری

پارک ملی گلیشر دارای چندین هتل و مهمان‌پذیر است که اقامت گردشگران را برای چند روز فراهم می‌کنند. همچنین کمپینگ در پارک برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی امکان‌پذیر است. رستوران‌ها و کافه‌هایی نیز برای صرف غذا در نظر گرفته شده‌اند. جاده‌ها و پیاده‌روهای متعددی برای دسترسی آسان به مناطق مختلف پارک وجود دارند.

نتیجه‌گیری

سفر به پارک ملی گلیشر کانادا یک تجربه بی نظیر برای دوستداران طبیعت است. مناظر بکر و دست نخورده این پارک، شگفتی های فراوانی برای گردشگران به همراه دارد.

از یخچال های عظیم و زیبا گرفته تا جنگل های انبوه و کوهستان های مرتفع، در گلیشر می توان زیبایی های باورنکردنی طبیعت را از نزدیک تجربه کرد. البته پیش از سفر باید برنامه ریزی دقیقی برای انتخاب بهترین زمان، مسیرها و تجهیزات مورد نیاز انجام داد.

اگر علاقه مند به ماجراجویی و طبیعت گردی هستید، حتما سفر به پارک ملی گلیشر کانادا را در برنامه هایتان قرار دهید. قطعا یک تجربه فراموش نشدنی برایتان خواهد بود. پارک های ملی چون گلیشر گنجینه هایی ارزشمند برای حفاظت از طبیعت و میراث زیست محیطی کشورها هستند که باید برای نسل های آینده حفظ شوند.

انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 506

به "سفر به پارک ملی گلیشر (Glacier) کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پارک ملی گلیشر (Glacier) کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید